Osaamiskokonaisuus
Ukrainalaisten ammatillisten valmiuksien kasvattaminen ja integroituminen suomalaiseen työelämään
Tämä maksuton verkkokoulutus auttaa sinua oppimaan suomen kieltä, integroitumaan suomalaiseen työelämään sekä kehittämään osaamistasi asiakasymmärryksestä ja asiakaskokemusjohtamisesta!
Tämän ukrainalaisille suunnatun koulutuksen tavoitteena on:
- opettaa suomalaisessa työelämässä tarvittavia liike-elämän taitoja
- parantaa opiskelijoiden ammatillisia valmiuksia työskennellä Suomessa
- edistää integroitumista suomalaiseen työelämään
- tukea opiskelijan suomen kielen kehittymistä.
Opintojen aikana tulet oppimaan suomalaisen työelämän keskeisiä asioita. Pääset pohtimaan, millaisena näet oman tulevaisuutesi suomalaisessa työelämässä ja suunnittelet, kuinka etenet sitä kohti. Opit konkreettisia työnhaun keinoja ja saat uraohjausta. Opit suomen kieltä ja saat mahdollisuuksia harjoitella suomen kielen taitoja teemoitetuissa keskusteluryhmissä. Koulutuskokonaisuudessa opiskelet myös suomalaiseen liike-elämään liittyvää asiakasymmärrystä ja asiakaskokemusjohtamista
Opintojen myötä tulet kerryttämään hyödyllisiä suomalaisessa työelämässä tarvittavia liike-elämän taitoja. Opit myös hahmottamaan paremmin, millaista suomalainen työelämä on sekä miten voit sanoittaa omaa osaamistasi ja menestyä työnhaussa Suomessa.
Opinnot järjestetään suomen kielellä. Tulet pärjäämään opinnoissa, jos pystyt seuraamaan suomenkielistä opetusta. Opintojasi tukemassa ovat suomen, ukrainan ja venäjän kielen taitoiset opettajat, jotka auttavat sinua edistämään opintojasi.
Toteutus, aikataulu ja rakenne
Opetusta järjestetään arkipäivinä kello 17 jälkeen (1,5 – 2,5 h/ webinaari). Opetusta ei ole jokaisena arkipäivänä. Opinnot sisältävät myös itsenäisesti opiskeltavia teemoja tehtävien avulla. Opintojaksojen aikataulutuksesta tarkemmat tiedot myöhemmin.
Ilmoittaudu osaamiskokonaisuuteen ja suorita kurssivalikoimasta juuri sinulle sopiva kokonaisuus (1-4 kurssia, 5-20 opintopistettä).
Opinnot järjestetään suomen kielellä.
Suomen perusteet, 5 op
Kurssilla opit sanastoa 9 eri aiheesta. Jokaisessa aiheessa on tekstin ymmärtämisen ja kirjoittamisen tehtävä. Kurssin jälkeen osaat kertoa itsestäsi eri adjektiiveja käyttäen. Opit lausetyypit ja sanajärjestystä lauseissa. Käytät myös eri verbejä lauseissa.
Osaamistavoitteet:
- opit sanastoa eri aiheista
- osaat rakentaa lauseita
- opit eri verbit ja niiden käyttö lauseissa
Avainsanat: suomen kieli, kieliopinnot, sanasto
Osaajana kehittyminen | Suomalaiseen työelämään integroituminen, 5 op
Tämä jakso auttaa sinua hahmottamaan suomalaista työelämää ja on samalla matka sinuun itseesi. Pääset pohtimaan, millaisena näet oman tulevaisuutesi suomalaisessa työelämässä ja suunnittelet, kuinka etenet sitä kohti. Tehtävien myötä saat konkretiaa työnhakuun.
Osaamistavoitteet:
- Ymmärrät suomalaista työkulttuuria, ja tunnet työnantajan sekä työntekijöiden oikeuksia ja velvollisuuksia.
- Osaat sanoittaa osaamistasi. Tiedät, kuka olet, mistä tulet ja minkä pohjalta voit rakentaa tulevaisuuden työelämän suunnitelmasi.
- Tunnistat erilaisia keinoja hakea töitä Suomessa ja osaat toimia itsenäisesti työnhaussa. Osaat tehdä itsellesi työnhakusuunnitelman.
- Tiedät, mikä on seuraava askeleesi suomalaiseen työelämään integroitumisessasi.
Avainsanat: suomalainen työelämä, suomalainen työkulttuuri, työntekijän ja työnantajan oikeudet ja velvollisuudet, työnhaku
Asiakasymmärrys, 5 op
Opintojaksolla opit, mitä asiakasymmärrys tarkoittaa. Opit hahmottamaan, miten asiakasymmärrys muodostuu eri kanavista kerätyn tiedon pohjalta ja mikä asiakasymmärryksen merkitys liiketoiminnassa on. Opit myös hahmottamaan asiakasymmärryksen kehittämisen menetelmiä.
Osaamistavoitteet:
- Hahmotat, mitä asiakasymmärrys tarkoittaa
- Ymmärrät eri kanavista kerätyn tiedon merkityksen asiakasymmärryksen rakentamisessa
- Hahmotat asiakasymmärryksen merkityksen liiketoiminnassa
Avainsanat: asiakasymmärrys, sidosryhmät, liiketoiminta
Asiakaskokemusjohtaminen, 5 op
Käymällä asiakaskokemuksen opintojakson opit, mistä asiakaskokemus muodostuu ja mikä sen merkitys asiakastyössä on. Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen asiakaspalvelun laadun merkityksen organisaation toimivuudelle ja tuloksellisuudelle. Opit hahmottamaan digitaalisen asiakaskokemuksen merkityksen asiakastyössä ja ymmärtämään asiakastyytyväisyyden ja asiakaskokemuksen eroja.
Osaamistavoitteet:
- Opit, mistä asiakaskokemus muodostuu
- Hahmotat asiakaskokemuksen merkityksen asiakastyössä
- Opit, mitä digitaalinen asiakaskokemus tarkoittaa
Avainsanat: asiakaskokemus, asiakkuus, asiakaspalvelu, digitaalinen asiakaspalvelu
Koulutuksen järjestäjät
Koulutuksen järjestäjä on Jyväskylän ammattikorkeakoulu.
Koulutus on Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskuksen rahoittama. Palvelukeskus edistää työikäisten osaamisen kehittämistä ja osaavan työvoiman saatavuutta. Palvelukeskuksen toimintaa ohjaavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.