InnoFlash-viikkoon osallistui yhteensä neljä ryhmää kolmella eri Gradian toimipisteellä: Harjun, Viitaniemen sekä Jämsän kampuksella. Opiskelijat työskentelivät viikon aikana sekaryhmissä, joissa yhdistyivät eri koulutusalojen osaaminen. Gradian InnoFlash-viikon toimeksiantajat, Jämsän kaupunki, Osuuskauppa Keskimaa, Männikkömetsä Oy ja Jyväskylän Nuorten talo, antoivat opiskelijoille toimeksiantoja, jotka liittyivät muun muassa sovelluksen kehittämiseen, nuorten tietoisuuden lisäämiseen paikallisista palveluista sekä Jyväskylän houkuttelevuuden kehittämiseen asuinpaikkana valmistumisen jälkeen.
Opiskelijoiden työvaiheet vaihtelivat viikon aikana asiakasprofiilien luomisesta erilaisiin ideointitekniikoihin, kuten Lootuskukka-menetelmään. Yksi opiskelijoista kuvaili viikkoa yllätykselliseksi: "En tiennyt etukäteen, mitä odottaa. Ideointitavat olivat uusia, Lootuskukkaa ei ole käytetty opinnoissa aiemmin ja asiakasprofiili tehtiin ensimmäistä kertaa.” Viikon aikana käytettyjen työskentelytapojen hyödyntäminen oli monelle opiskelijalle uusi kokemus. Ryhmät työskentelivät ahkerasti vaihtaen ideoita, kirjoittaen ja siirrellen post-it-lappuja sekä jakamalla tehtäviä keskenään. "Kaikki on sujunut hyvin ja olemme saaneet tehtyä kaiken ajoissa ryhmän kanssa", totesi yksi opiskelija.
Vaikka viikko oli intensiivinen, opiskelijat kokivat sen hyödylliseksi. “Pitkät päivät yllättivät, mutta työskentely on ollut mukavaa.”, kertoo eräs opiskelija. Harjun kampuksen InnoFlash-ryhmän ohjaavat opettajat Pauliina Silvennoinen (Jamk), Jenni Ikola-Mäki (Jamk) sekä Eliina Hartojoki (Gradia) olivat mukana tukemassa opiskelijoita; he antoivat ohjeita työvaiheisiin, kiersivät juttelemassa ryhmien kanssa, rikkoivat ennakkoluuloja ideoinnin suhteen ja kannustivat opiskelijoita esittämään rohkeita ja jopa "pöljiä" ideoita. “Pöljät ideat ovat usein niitä parhaimpia”, Hartojoki totesi ohjatessaan opiskelijaryhmää.
InnoFlash-viikon päätös oli perjantaina 4.10., jolloin opiskelijaryhmät esittelivät kehittämänsä konseptit toimeksiantajien edustajille. InnoFlash-viikko osoitti, että monialainen yhteistyö ei ainoastaan kehitä uusia ideoita, vaan myös vahvistaa opiskelijoiden tiimityöskentely- ja ongelmanratkaisutaitoja – valmiuksia, joita tarvitaan niin jatko-opinnoissa kuin työelämässä.