Evolving Pedagogy julkaisee niin tutkimukseen kuin käytäntöön pohjautuvia artikkeleita, joista tutkimuspohjaiset artikkelit käyvät läpi luottamuksellisen kaksoissokkovertaisarvioinnin. Lehteä toimitetaan Jamkin ammatillisessa opettajakorkeakoulussa.
Alkuvuonna 2022 Evolving Pedagogy -lehdelle myönnettiin Tieteellisten seurain valtuuskunnan tunnus vertaisarvioiduille tiedejulkaisuille.
Verkkolehdessä on julkaistu vertaisarvioituja artikkeleita jo ennen vertaisarviointitunnuksen saamista. Pääsääntöisesti englanninkielistä sisältöä ovat lehteen tuottaneet koulutusalan tutkijat ja asiantuntijat sekä ammatilliset opettajankouluttajat ja opiskelijat eri organisaatioista. Jatkossa Evolving Pedagogyssa on mahdollista julkaista myös suomenkielisiä artikkeleita.
- Verkkolehtemme tarjoaa yhden kanavan Jamkin Uudistuvan oppimisen vahvuusalan kehittämis- ja tutkimustoiminnasta julkaisemiseen. Nyt myönnetty vertaisarviointitunnus vahvistaa lehden roolia tässä tehtävässä, kertoo lehden päätoimittaja Eila Burns,
- Kannustan myös opiskelijoita kirjoittamaan lehteen, vaikkapa heidän opinnäytetöidensä tuloksista tai opiskelusta uuden sukupolven korkeakoulussa!
Artikkeliehdotuksia voi tarjota lehteen ympäri vuoden. Ne käsittelee monialainen toimituskunta.
Toimitusprosessista ja lehdestä löydät lisää tietoa verkkosivulta: https://verkkolehdet.jamk.fi/ev-peda/