”Opiskelijat elävät ja kuluttavat sosiaalisen median trendejä. Ottamalla osaa InnoFlashiin pääsimme kuulemaan kohderyhmämme ajatuksia ja saamaan myös arvokasta ja kehittävää palautetta tuottamastamme sisällöstä. Olemme paljon tekemisissä lajitoimijoiden ja esports-harrastajien kanssa, mutta opiskelijoiden kautta kuulimme palautetta myös heiltä, joille e-urheilu ei ole osa normaalia arkea”, ENCEn kumppanuuspäällikkö Samuli Kaikkonen kertoo.
Vaikka InnoFlash-toimeksiannon toimiala ei olisi opiskelijalle ennestään tuttu, kehitystyö antaa yleensä uusia ideoita ja oivalluksia myös oman alan ulkopuolelta. Myös ENCEn tapauksessa viikko oli tuottelias, vaikka opiskelijat asetettiin heille vieraan aiheen äärelle. Voittajajoukkueessa oli muun muassa sosiaali- ja terveysalan sekä energiatekniikan opiskelijoita, joista suurimmalla osalla ei ollut juurikaan kosketuspintaa elektroniseen urheiluun tai TikTok-sisältöjen tuottamiseen.
InnoFlash-viikon parhaat ideat palkitaan, mutta lopulta ne ovat opiskelijan näkökulmasta lähinnä sivutuote. ”InnoFlashissa tärkeintä on monialaisen työskentelyn ja innovointimenetelmien oppiminen. Innovointia sekä toiminnan kehittämis- ja yhteistyötaitoja tarvitaan kaikilla aloilla ja näitä taitoja omaavat työntekijät ovatkin kysyttyjä työelämässä. Myös työelämässä työskennellään usein monialaisesti eri alojen asiantuntijoiden kanssa, joten siksi myös InnoFlash-viikolla ryhmät arvotaan”, sanoo InnoFlashin vastuuopettaja Elina Anttonen.