Projekti
E-urheilulla yhteisöllisyyttä ja liiketoimintaa (eLämää)
- Koulutus- ja urheilupolkujen rakentamista
- E-urheiluyhteisön rakentumista
- E-urheilua nuorisotyön välineenä
- Keinoja ja välineitä pelikasvatukseen vanhemmille, seuroille ja valmentajille
Projektin tulokset
eLämää-hankkeen tulokset syksyn 2019 aikana:
- Rakennettiin fasiliteetit kilpapelaamiselle Rajakadun pääkampukselle; Game Pit (JAMKin investoinnit)
- Game Pitiä esiteltiin noin 100 yritysedustajalle JAMK for Business -päivässä lokakuussa
- Hankkeen kick-off järjestettiin lokakuussa 2019. Toteutuksessa mukana Humak, Yliopisto ja Gradia
- JAMKin esports-edustusjoukkue JamkGO voitti korkeakouluopiskelijoiden Suomen mestaruuden Insomnia-lanitapahtumassa lokakuussa 2019 (peli: CS:GO)
- 5 viikon valmennusjakso kolmessa eri pelissä/lajissa: Fortnite, Overwatch ja CS:GO
- Valmennuksiin osallistui 31/34 osallistujaa
- Opiskelijoita osallistui hankkeen toimenpiteisiin yhteensä 18 (JAMK, Humak ja Gradia)
- Opintopisteitä kertyi esports-teemaan liittyen ja hankkeen toimeksiantoina yht. 30op / syksy 2019 (JAMK)
eLämää-hankeen tulokset vuoden 2020 aikana:
- JAMKin rakentama GamePit -tila ja valmennustoiminta siirrettiin Jyväskylän Digi & Game Centeriin, Matarankatu 2
- Hankkeen maksuttomiin pelivalmennuksiin osallistunut yhteensä 107 henkilöä, 82% Jyväskylästä ja lähialueilta
- 209 täytettyä pelivalmennuspaikkaa
- Syksyllä 2020 toteutettu 1. valmentajien valmennus -jakso
- Marraskuussa JAMKin Hakijan päivässä e-urheilutoiminnan ja hankkeen virtuaaliständi, kävijöitä yli 750
- Koronasta johtuen kaikki vuoden 2020 tapahtumat peruttu
- Hanke saanut jatkoaikaa 31.8.2021 asti
- Sekä Jyväskylän yliopisto, että JAMK tekevät tutkimuskokonaisuuksia hankkeesta - tulokset julkistetaan vuoden 2021 puolella
Päivittänyt: Tuomas Rauhansalo 30.11.2020