Täydennyskoulutus

Brändit ja asiakasymmärrys puhtaan siirtymän viennin edistämisessä

Puhtaan siirtymän yrityksessä työskentelevä – tästä opintokokonaisuudesta saat arvokkaita oivalluksia siitä, miten brändiin ja asiakasymmärrykseen panostaminen voivat edistää yrityksenne vientiä.

Ilmoittaudu mukaan 1.7. - 9.9.2024
Kädet ojentuvat kohti niityllä makaavaa pienoismaapalloa, joka kuvastaa ekologisuutta.
Laajuus
5-15 op
Hakuaika
01.07.2024 - 09.09.2024
Opiskelumuodot
Verkko-opiskelu
Alkaa
16.09.2024
Hinta
Maksuton

Työskenteletkö puhtaan siirtymän yrityksessä? Haluatko oppia, miten yrityksenne voi parantaa liiketoimintaansa brändäyksen ja palvelumuotoilun avulla?

Tämä opintokokonaisuuden avulla voit maksutta päivittää osaamistasi juuri näistä aiheista. Voit valintasi mukaan opiskella koko opintokokonaisuuden tai valita kokonaisuudesta ne opintojaksot, jotka sinua eniten kiinnostavat.

Opinnot tarjoavat sinulle:

  • Ymmärrystä brändin merkityksestä vientikaupassa
  • Uutta osaamista asiakasymmärryksestä ja sen tärkeydestä liiketoiminnan kehittämisessä
  • Uutta osaamista asiakaskokemusjohtamisesta liiketoiminnan kehittämisessä

Opintojaksot ja aikataulu

Opinnot järjestetään arkisin ilta-aikaan klo 17.00 - 19.30 välisenä aikana.

Opinnot alkavat syyskuussa 2024.

Brändin johtaminen (5 op), 16.9.2024 - 31.5.2025

Opintojakson sisältö ja teemat:

Tällä opintojaksolla perehdyt siihen, kuinka brändin avulla tuotetaan arvoa asiakkaalle ja kilpailuetua yritykselle.

Opintojaksolla käsiteltäviä keskeisiä teemoja ovat brändianalyysit, brändi-identiteetti ja -imago, brändipositio, brändin rakentamisprosessi, brändiarkkitehtuuri ja brändin johtaminen. Lisäksi käsitellään brändimarkkinoinnin tuloksellisuuden ja vaikuttavuuden seurantaa eri brändimittareita käyttäen.

Osaamistavoitteet:

  • Tunnet brändin johtamisen keskeiset teoriat ja käsitteet sekä ymmärrät niiden sisällöt.
  • Ymmärrät brändin rakentamisen strategisen merkityksen yrityksen liiketoiminnassa.
  • Osaat tuottaa brändianalyyseja ja rakentaa brändistrategian brändin arvon kasvattamiseksi.
  • Ymmärrät johdonmukaisen ja erottuvan brändin johtamisen merkityksen ja osaat toteuttaa brändinrakennusohjelman tavoitteellisesti, kannattavasti ja laillisesti oikein.

Asiakasymmärrys (5 op), 16.9.2024 - 31.5.2025

Opintojakson sisältö ja teemat:

Tällä opintojaksolla perehdyt liiketoiminnan kehittämiseen tarkoitettuun asiakasymmärrysprosessiin ja sovellat prosessia käytännön esimerkkeihin. 

Opintojaksolla käsiteltäviä keskeisiä teemoja ovat Customer Intelligence, kvalitatiivinen tutkimus, webanalytiikka, asiakasprofiilit, asiakastarpeet ja motivaatio, kuluttajakäyttäytyminen, Customer Insight, konsepti-ideat ja innovointi.

Osaamistavoitteet:

  • Tunnet asiakkaan syvälliseen ymmärtämiseen liittyvät teoriat, analyysit ja käsitteet.
  • Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen tiedon keräämisen, hyödyntämisen ja tulkitsemisen merkityksen asiakasymmärryksen luomisessa.
  • Tunnistat erilaisia asiakasymmärryksen kehittämisessä käytettäviä tiedonhankintamenetelmiä.
  • Tunnet kvalitatiiviseen tutkimukseen liittyvät keskeiset menetelmät ja osaat hyödyntää niitä käytännössä.
  • Ymmärrät tiedon ja asiakasymmärryksen merkityksen innovoinnissa.
  • Osaat hyödyntää syvällistä asiakasymmärrystä yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä.

Asiakaskokemusjohtaminen (5 op), 23.9.2024 - 31.5.2025

Opintojakson sisältö ja teemat:

Tällä opintojaksolla perehdyt asiakaskokemuksen ja sen johtamisen merkitykseen liiketoiminnassa.

Opintojaksolla käsiteltäviä keskeisiä teemoja ovat asiakaskokemus, asiakaskokemuksen johtaminen, digitaalinen asiakaskokemus, asiakaskokemuksen mittaaminen, asiakastyytyväisyys, palvelun laadun kokeminen sekä asiakaspalvelu eri viestintätilanteissa. Opintojaksolla harjoittelet myös omien asiakaspalvelutaitojen reflektointia.

Osaamistavoitteet:

  • Ymmärrät asiakaskokemuksen ja sen johtamisen merkityksen ja hallitset asiakaskokemuksen johtamisen keskeiset käsitteet ja teoriat.
  • Osaat analysoida ja selvittää asiakkaiden odotukset ja yksilölliset tarpeet.
  • Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen asiakaspalvelun laadun merkityksen organisaation toimivuudelle ja tuloksellisuudelle.
  • Osaat toimia itsenäisesti, laadukkaasti ja asiakaslähtöisesti organisaation erilaisissa asiakaspalvelutehtävissä hyödyntäen erilaisia viestintävälineitä.

Koulutuksen järjestäjä

Koulutuksen järjestäjä on Jyväskylän ammattikorkeakoulu.

Koulutus on Jatkuvan oppimisen ja työllisyyden palvelukeskuksen rahoittama. Palvelukeskus edistää työikäisten osaamisen kehittämistä ja osaavan työvoiman saatavuutta. Palvelukeskuksen toimintaa ohjaavat opetus- ja kulttuuriministeriö sekä työ- ja elinkeinoministeriö.

Kysy lisää opinnoista

Erica Svärd

Lehtori, Senior Lecturer
Liiketalous, Business Administration
Liiketoiminta, School of Business
+358504390821