Avoimen opintojakso
Asiakasymmärrys
Sisältö
Opintojaksolla käsiteltäviä keskeisiä teemoja ovat customer intelligence, kvalitatiivinen tutkimus, webanalytiikka, asiakasprofiilit, asiakastarpeet ja motivaatio, kuluttajakäyttäytyminen, customer insight, konsepti-ideat, innovointi
Tavoitteet
Opintojakson tarkoitus
Opintojakson käytyäsi sinulla on valmiudet suunnitella ja toteuttaa prosesseja, joiden avulla tiedosta jalostetaan asiakasymmärrystä ja edelleen yrityksen liiketoimintaa kehittäviä konsepti-ideoita.
Opintojakson osaamiset
Eettisyys
Ennakoiva kehittäminen
Oppimaan oppiminen
Työelämässä toimiminen
Opintojakson osaamistavoite
Tällä opintojaksolla perehdyt liiketoiminnan kehittämiseen tarkoitettuun asiakasymmärrysprosessiin ja sovellat prosessia käytännön esimerkkeihin.
Tunnet asiakkaan syvälliseen ymmärtämiseen liittyvät teoriat, analyysit ja käsitteet. Ymmärrät sisäisen ja ulkoisen tiedon keräämisen, hyödyntämisen ja tulkitsemisen merkityksen asiakasymmärryksen luomisessa. Tunnistat erilaisia asiakasymmärryksen kehittämisessä käytettäviä tiedonhankintamenetelmiä.Tunnet kvalitatiiviseen tutkimukseen liittyvät keskeiset menetelmät ja osaat hyödyntää niitä käytännössä. Ymmärrät tiedon ja asiakasymmärryksen merkityksen innovoinnissa. Osaat hyödyntää syvällistä asiakasymmärrystä yrityksen liiketoiminnan kehittämisessä.
Lisätietoja
Lisätietoja: [email protected]
Katso opintojakson aikataulu opintojakson koodilla HL00BD56-3009 osoitteesta https://lukkarit.peppi.jamk.fi. HUOM! Kokonaan verkossa olevilla opintojaksoilla ei välttämättä ole aikataulutusta. Opintojakson aikataulut julkaistaan 7.11.2024 mennessä.
Mikäli olet työtön työnhakija, lomautettu tai turvapaikanhakija, avoimen opinnot ovat sinulle maksuttomia. Sinun tulee kuitenkin ilmoittautuessasi maksaa opintomaksu ja toimittaa todistus maksuttomuuden edellytykseksi välittömästi turvasähköpostilla. Palautamme tämän jälkeen maksamasi opintomaksun. Ohjeet: www.jamk.fi/avoin/maksuttomuus